133 alumnes de diverses escoles, inscrits a les classes extraescolars d’Escac i Mat, s’han reunit al pati a l’aire lliure de l’escola Mar Bella, per participar en el I Torneig La Mar Bella, en un matí de dissabte amb un fantàstic temps pre-primaveral.
Hem fet tres grups per edats: els més petits, de P5 fins 2n; el cicle mitjà, 3r i 4t; i el cicle superior, 5è i 6è. Per molts era el seu primer torneig, altres ja tenen experiència en aquest tipus de competicions. Tothom ha combinat, tot socialitzant amb altres nenes i nenes, aprenentatge i gaudi.
Grup A: Mateo Lafuente, guanyador en solitari
En el grup dels més petits, que era també el més nombrós, amb 71 participants, s’ha imposat el jove jugador de l’escola Joan Torredemer Canela, Mateo Lafuente Ramírez, amb 6,5 punts de 7 possibles. Ha cedit només unes taules contra Nil Camús, de l’escola Martinet.
A Mateo l’han acompanyat en el podi Alejandro Bartra, de l’escola Grévol, i Bruno Samon de l’escola Pau Vila.
Grup B: Ferran Vila, ple de punts
El grup B comptava amb 39 participants. Ha resultat campió Ferran Vila Safont-Tria, de l’Escola del Mar de Vilassar de Mar. En Ferran ha començat a jugar a escacs federat enguany, i ja ha disputat torneigs escolars representant tant la seva escola com el seu nou club, l’Ateneu Colón. Ha aconseguit la victòria en les 7 partides que ha jugat.
L’han acompanyat en el podi Jordi Sastre, de l’escola Grévol, i Miquel Tàrrega, de l’escola Fluvià.
Grup C: Màrius Vila, veterà i guanyador
El grup C, el dels grans, amb 23 jugadors, ha estat el menys nombrós, però no per això el més fàcil, amb molts jugadors experimentats i que ja han participat a diversos torneigs d’Escac i Mat. Ha estat campió Màrius Vila Brufau, de l’escola Fructuós Gelabert, també amb 7 punts en 7 partides. Segon ha estat Lorenzo Raschi, de l’escola organitzadora, La Mar Bella, i tercer Mateo Hernández, de l’Escola del Mar.
Escola La Mar Bella: una nova seu.
Ha estat el primer cop que hem organitzat un torneig a l’escola de La Mar Bella. Hem comptat amb la col·laboració i sempre bona disposició de l’AFA, dels pares, i dels propis alumnes. Durant el torneig s’ha venut a les famílies material d’escacs i gràcies a l’AFA uns boníssims entrepans, begudes i bosses de crispetes.
Esperem que això sigui només el començament d’una col·laboració anual, i repetir molts anys més.